onsdag 18. juni 2014

Dag 49 - Pub Crowl

Skal det være en løk?
I dag har vi ikke gjort store stykket. Tanken var å vaske litt båt og andre nyttige ting, det ble med en klesvask før vi dro inn til sentrum å kikket på et blomstermarked, noe som ikke var min ide. Jeg var mer opptatt av "Trip Adviser Pub Crawl" selv om solen fremdeles var på vei opp på himmelen. Etter å ha lidd oss gjennom melduggen tok vi syklene fatt og dro til første pub på listen. Det ble en trivelig ettermiddag med mye god øl som tilfeldigvis sammenfalt med fotballkampen til Nederland som de også vant.

The Wild Man, den beste ølbaren i AMD.
Amsterdam er en merkelig by, den påfallende dunsten av hasj hver femtiende meter, sykkelterrorister og sexhandel på åpen gate får meg til å undre hva politiet egentlig gjør i en slik by. Det er påfallende lite hørbare sirener i denne byen sammenlignet med f.eks. Hannover, uten at det betyr noe som helst. Det tar kanskje litt tid å like byen, men jeg må si at den har vokst på meg på de få dagene vi har vært her. Vi har møtt bare hyggelige folk, selv om alle ikke hadde beina helt "på jorden". Vi har begynt å forstå litt av sykkelmønsteret noe som gjør at vi kommer oss raskt rundt i byen, samtidig som vi nå ser litt mer rundt oss mens vi sykler. Det er en by som jeg godt kunne dra tilbake til, på den negative siden syntes jeg at røykingen av eksotisk gress og hele rastafari greia tar litt vel nye plass, uten at det har påvirket oss. Dessuten er det generelt er veldig dyrt å bevege seg ute på byen.
Matrosen på Amsterdams eldste pub Papeneiland

Resten av ettermiddagen brukt til å planlegge avgangen fra Amsterdam i morgen. Det er ikke så enkelt å finne en rute ut herfra blandt alle kanaler. Ikke alle passer for oss, noen åpner kun midnatt og andre er for grunne eller for smale. Vi blir halveis enige om en kanal før vi tørner i seng, håper den er like enkel å finne som på kartet...

   
Her er vi, men hvor skal vi?

Det er et par båter i sving her. Dette er hva vår AIS ser nå kl. 09.32 på morgenen.


PS. Matrosen vant først i seng for tredje dag på rad....Mange års trening må ligge bak slik sniking.

God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar